دستور پخت کباب چوبی با گوشت چرخ کرده

دستور پخت کباب چوبی با گوشت چرخ کرده

مواد لازم
۴۰۰ گرم گوشت چرخکرده (مخلوط گوشت گوسفند و گوساله)
یک عدد پیاز
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
روغن مایع به مقدار لازم
یک حبه سیر
یک قاشق غذاخوری پودر نان خشک
یک قاشق غذاخوری جعفری
یک عدد تخم مرغ
  • مرحله یک

    ابتدا یک عد پیاز را با آب شسته و با چاقو پوست می کنیم. سپس با رنده ریز پیاز را رنده می کنیم. آب پیاز را دور می ریزیم، زیرا باعث وا رفتن کباب می شود. پیاز رنده شده را در داخل یک ظرف می ریزیم.

  • مرحله دوم

    اکنون ۴۰۰ گرم گوشت چرخکرده را با پیاز رنده شده ترکیب می کنیم. این مواد را به خوبی با دست ورز می دهیم تا ترکیب شوند.

  • مرحله سوم

    در این مرحله یک حبه سیر را رنده کرده یا له می کنیم و به گوشت اضافه می کنیم. نمک و فلفل و زردچوبه را به مقدار کافی به گوشت اضافه می کنیم. کمی نان خشک یا پودر نان و یک عدد تخم مرغ را نیز به این مواد اضافه می کنیم. مواد را با دست به خوبی ورز می دهیم تا با هم ترکیب شوند. سپس به حالت ضربه ای این مواد را چندین مرتبه به دیواره ظرف می کوبیم تا گوشت کبابی منسجم و کشدار شود. روی ظرف حاوی مایه کباب را با سلفون پوشانده و مایه کباب را به مدت یک ساعت در داخل یخچال استراحت می دهیم.

  • مرحله چهارم

    سیخ های چوبی کباب را به مدت نیم ساعت در داخل آب ولرم خیس می کنیم تا سیخ ها در هنگام پخت نسوزند و گوشت کبابی سفت نشود. اکنون مایه گوشت را از یخچال بیرون آورده و به ۱۰ قسمت برابر تقسیم کرده و به شکل توپ تبدیل می کنیم.

  • مرحله پنجم

    یک کاسه آب در کنار گوشت قرار داده و دست خود را دائما نمدار می کنیم و توپ های گوشتی را ورز داده و به شکل یک سوسیس تبدیل می کنیم. سپس سیخ های چوبی را وسط این سوسیس های گوشتی فرو می کنیم.

  • مرحله ششم

    اکنون یک ماهیتابه بزرگ را آماده کرده و در داخل آن روغن می ریزیم. ماهیتابه را بر روی شعله گاز قرار می دهیم و صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. سپس کباب ها را در داخل روغن قرار داده و با حرارت متوسط همه سمت های کباب را به خوبی سرخ می کنیم. قفط توجه کنید که کباب را بیش از حد سرخ نکنید، زیرا خشک می شود. هنگامی که کباب ها به خوبی سرخ شدند، آنها را از ماهیتابه بیرون آورده و در یک ظرف همراه با انواع سبزیجات سرو می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

صفحه اصلی
فروشگاه
گالری عکس
حساب کاربری
تماس با ما